Tredimensionell framgång på Scanautomatic

– Den nya plattformen har ettusen förbättringar jämfört med den tidigare versionen. Då handlar det om en mängd stora och små konstruktionsutvecklingar som sammantaget gör plattformen ännu mer användarvänlig och effektiv som konstruktionsverktyg, förklarar Stefan Bengtsson, vd för EPLAN Software & Service AB.

EPLAN är världsledande inom mjukvaror för elkonstruktion. En av de mycket synbara förbättringarna av EPLAN-plattformen är den fullt ut integrerade modulen EPLAN Pro Panel. Den innehåller 3D-funktionalitet. Användaren får helt nya möjligheter både att se hur ett elskåp kan bestyckas och dimensioneras, helt integrerat med krets-schemat.

– Mässan blev mycket framgångsrik för oss med ett stort antal nya företag som vill veta mer om EPLAN, sammanfattar Stefan Bengtsson som tycker att nyheterna mottogs väl.

Tidigare i år öppnade EPLAN kontor också i Göteborg och därmed kändes mässdeltagandet som att vara på hemmaplan. Den nya organisationen i Göteborg presenterades för besökande företag, inte minst inom fordons- och automatiseringsbranschen.

– Fordonsindustrin är en stor kundgrupp för oss och är en av anledningarna till vår nya etablering, betonar Stefan Bengtsson.

EPLAN mötte även stort gensvar på sin presentation av CEDOC 3.0, verktyget som strukturerar och förenklar arbetet kring riskanalys och CE-märkning av maskiner. EPLAN säljer licenser som ett komplement till sin egen plattform.

• standardisering
  • elritning
  • elschema
  • mjukvara
  • cad
  • electrical engineering cae
  • ce-märkning
  • cedoc
  • eplan propanel
  • eplan pro panel
  • konstruktionsutveckling
  • eplan electric p8 version 2.0
  • elkonstruktionsverktyg
  • tredimensionell
  • eplan plattform
  • scanautomatic
  • eplan
  • 3d-funktionalitet

EPLAN Software & Service AB är ett dotterbolag till tyska EPLAN som i sin tur ingår i Friedhelm L O H Group. EPLAN har utvecklat konstruktionslösningar under 25 år och är med sina produkter och tjänster marknadsledare inom datorbaserade system för elkonstruktioner.