Erikshjälpen flyttar till ny lokal i Linköping

Under våren flyttar Erikshjälpen Second Hand i Linköping till en ny, fräsch lokal på Bonnorpsgatan. Den nya butiken är lätt att nå med buss och har även ett ökat antal parkeringsplatser.

Erikshjälpen Second Hand i Linköping har funnits i den nuvarande lokalen på Roxtorpsgatan 10 i ungefär åtta år. I vår, preliminärt i maj, slår Erikshjälpen upp portarna till en helt ny butik på Bonnorpsgatan 9, bredvid Media Markt.

– Den nya butiken är bra planerad, har ett attraktivt läge och ger Erikshjälpen Second Hand möjlighet att växa ytterligare i Linköping, säger Cathrine Kylesten, regionchef Erikshjälpen Second Hand.

Den nya butiken kommer ha samma öppettider som den gamla, tisdagar och torsdagar 12-18 samt lördagar 10-15. Allt överskott går till sociala och humanitära insatser i Sverige och utomlands.

– Vi hoppas att både nya och gamla kunder hittar till oss och kommer trivas i den nya butiken, säger Cathrine Kylesten.

Kontakt:

Cathrine Kylesten