Erlandsson Bygg bygger 158 student- och ungdomsbostäder åt Stockholmshem

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2019 09:56 CEST

Visionsbild från programskede, ÅWL Arkitekter

Erlandsson Bygg bygger 158 student- och ungdomsbostäder åt Stockholmshem

Stockholmshems projekt ’Fjärdingsmannen’ tilldelades Erlandsson Bygg i Stockholm under maj månad. Projektet omfattar 158 student- och ungdomsbostäder i tre byggnader som trappar i höjdled från fem till tre våningar. Projektet innefattar också parkeringsplatser och upprustning av utemiljö.

’Fjärdingsmannen’ är beläget vid Sockenplans tunnelbanestation i stadsdelen Enskede. Projektet är upphandlat som en utförandeentreprenad och beräknas starta under augusti månad, inflyttning sker under sommaren år 2021.

’Fjärdingsmannen’ ska byggas enligt Miljöbyggnad Silver.

- Vi är mycket glada över uppdraget, det är ett viktigt projekt med många och mindre hyresrätter som ligger rätt i tiden. Vi ser Stockholmshem som en långsiktig beställare och samarbetspartner. Tidigare har vi arbetat tillsammans i mindre entreprenader men det här projektet blir det största hittills, säger den ansvariga affärsområdeschefen Mattias Holm på Erlandsson Bygg.

Kontaktperson:

Mattias Holm, 08-799 90 90

Byggmästaren Karl-Erik Erlandsson startade byggverksamheten på 1950-talet i Kungsbacka och företaget ägs fortfarande av familjen Erlandsson. Erlandsson Bygg i Stockholm ingår i koncernen Erlandsson Holding AB. Erlandsson Bygg koncernen budgeterar en omsättning på ca 5,6 miljarder kr år 2019 och är totalt 1300 medarbetare, inklusive dess systerbolag.

Kommentarer (0)

Kommentera