Ernströmgruppen gör nytt förvärv

Ernströmgruppens dotterbolag Retherm Kruge Sverige AB har förvärvat familjeföretaget Gunnar Ahlman & Co AB.

Gunnar Ahlman & Co AB har sedan 1949 tillhandahållit special- och standardlösningar inom tillverkningen av fästdetaljer, rörsvep och klammer. Verksamheten kommer drivas vidare av, och ingå i Retherm-Kruge Piping Systems, vars huvudnisch ligger inom helhetslösningar för rörsystem av värme, kyla och tappvatten. ReTherm Kruge AB har 30 anställda och en omsättning på ca 80 MSEK.

Detta är ett intressant och viktigt steg för Kruge Piping Systems Group som därmed stärker produktägarskapen i denna marknadsnisch”, säger Pontus Cornelius, VD för Ernströmgruppen.

Göteborg den 2 juli, 2018.

För mer information kontakta:

Pontus Cornelius

VD, Ernströmgruppen

Tel: +46-733-588388

pontus.cornelius@ernstromgruppen.com

Mathias Bosson

VD, Retherm Kruge

Tel: +46-705-574202

www.rethermkruge.se

www.gunnarahlman.se

• gunnar ahlman & co ab
  • erab

Ernströmgruppen AB är ett privat industrikonglomerat som utvecklar och förvärvar välskötta företag inom framtidsnischer. Affärsmodellen bygger på att kombinera det bästa hos småföretagandet med det stora företagets styrkor såsom stabilitet, struktur och erfarenhetsutbyte. I företagsgruppen ingår 25 nischbolag såsom Armatec, Armaturjonsson, Kruge Piping System, CM Hammar, REC Indovent, Polyform m.fl. Verksamheterna spänner över allt från produktion av marinsäkerhetsutrustning, teknikhandel till energieffektivisering av industrier och fastigheter. Företagsnätverket, som 2017 för femte året i rad, nådde all-time-high resultat, omsätter ca 1,8 miljarder kronor och har ca 600 anställda i Norden och Baltikum.