Ny VD för CM Hammar AB

Håkan Skutberg har utnämnts till ny VD för CM Hammar AB. Håkan är idag CFO för moderbolaget, Ernströmgruppen AB, och kom dessförinnan från den Göteborgsbaserade marina kolvringstillverkaren Federal Mogul Corp (f.d. Daros), där han varit verksam i flertalet befattningar, senast som VD och Affärsområdesansvarig.

Håkan har en gedigen marin och industriell erfarenhet. Båda områdena kommer väl till pass i vidareutvecklingen av detta marina nischbolag.

Dagens VD, Henrik Pålsson, kommer övergå till styrelseledamot när Håkan tillträder under april månad.

Vi välkomnar varmt Håkan till denna nya utmaning samt passar även på att rikta ett stort tack till Henrik för hans gedigna insats som VD för detta mycket framgångsrika marina nischbolag.

CM Hammar utvecklar, producerar och säljer frigöringssystem för livräddningsflottar och uppblåsningsmekanismer till flytvästar. Marknadsledare i sin nisch och försäljningen sker via OEM samt distributörer/servicestationer i över 75 länder under devisen "Better solutions for Safety At Sea". Bolaget bildades 1856 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Göteborg.