Scenkonstmuseet överlämnat

Gamla Kronobageriet är överlämnat av Statens Fastighetsverk till nästa hyresgäst efter en omfattande ombyggnad.

Här på nedre Östermalm bakades bröd till militären oavbrutet från 1640 till 1953. Musikmuseet flyttade in på 1970-talet och hösten 2016 öppnar det nya Scenkonstmuseet för allmänheten.

Ett nytt utställningsuppdrag har krävt en ny inre logistik, flyttad huvudentré, bättre installationer och högre säkerhet. En allmän upprustning har också genomförts där både 1600-talets ursprung och 1970-talets prisbelönta restaurering fått lämna spår.

• erséus
  • arkitektur
  • restaurering

• Stockholm

Erséus Arkitekter har genom framgångar i tävlingar och genomförda prestigeprojekt skaffat sig en plats bland landets mer välrenommerade arkitektkontor. Företaget sysselsätter runt fyrtio personer på kontoren i Göteborg och Stockholm. Vi arbetar i projekt över hela landet och inom de flesta samhällsområden.

Vår affärsidé är:

• att erbjuda framåtblickande och hållbara helhetslösningar inom arkitektur och stadsbyggnadskonst
  • att med konstnärlig integritet, bred kompetens och stor innovationsförmåga möta kundernas förväntningar i en samarbetsinriktad process, och alltid optimera såväl funktion som form
  • att värna och utveckla kulturarvet
  • att genom korrekta handlingar, hållna leveranstider och kostnadsramar lägga grunden för långsiktiga och seriösa kundrelationer
  • att söka upp, och prioritera, kunder som delar vår syn på arkitekturens betydelse som konstart
  • Kontakter

Anette Svensson

Presskontakt Kontorschef Göteborg, Arkitekt SAR/MSA Certifierad Sakkunnig Tillgänglighet 031-10 95 05

Hanna Jakobsson

Presskontakt Arkitekt SAR/MSA 031-10 95 20