Stormen Sandy - så påverkas trafiken

Trots att man sedan igår kan flyga till och från New York och andra drabbade städer fungerar flygtrafiken inte fullt ännu. Kollektivtrafiken i New York kommer förhoppningsvis igång under torsdagen. Vårt servicekontor håller fortfarande stängt på grund av nedfallen kran.

Vårt servicekontor håller fortfarande stängt på grund av den kran som föll framför deras byggnad under stormen. De meddelar dock att de fortsatt tar hand om alla ärenden så fort som möjligt och besvarar både e-post och telefonsamtal.

Flygplatser

Både Newark Airport och JFK har delvis öppnat, men det innebär inte att flygtrafiken fungerar normalt. Vi rekommenderar att våra resenärer att kontaktar sitt flygbolag innan de beger sig ut till flygplatsen. Som vi tidigare har skrivit så meddelar SAS att deras flygningar går som vanligt till och från New York och Washington. Enligt CNN är LaGuardia Airport i norra Queens fortfarande stängd på grund av översvämningen.

Kollektivtrafiken

I New York City är det fortfarande stora problem med kollektivtrafiken. Busstrafiken börjar delvis fungera, några tunnelbanelinjer kommer troligen att komma igång under dagen men det är fortfarande stora begränsningar. Vi rekommenderar våra resenärer att vara ute i god tid för att ta sig ut till flygplatsen, eftersom det även är stora problem i biltrafiken och det kan vara svårt att få tag på taxi eller annan transport ut till flygplatsen.

Kontaktuppgifter Euro-Center New York

Vårt servicekontor når du via e-post newyork@euro-center.com eller på telefon: +1 212 265 8522

• Försäkringar, försäkringsfrågor

• krisinformation