Etablera företag i USA - tänk på försäkringen

Med ett av världens dyraste sjukförsäkringssystem är det otroligt viktigt för den som planerar att etablera sitt företag i USA att se över sitt  försäkringsskydd, både när det gäller tjänsteresor och utlandsanställd personal.

Därför deltar Europeiska på seminariet Invest in america - select USA som hålls på Stockholms handelskammare nästa onsdag (28/9).  Ett seminarium för företagare som planerar att etablera sig i USA.

Stort nätverk och kunskap om amerikansk sjukvård

Vi på Europeiska har lång erfarenhet av tjänstereseförsäkringar och kommer i första hand prata om vad som är viktigt att tänka på när man etablerar sitt företag i USA. Med vårt stora nätverk av läkare och vårdgivare och ett eget servicekontor i New York  har vi stor kunskap om mycket som rör amerikansk sjukvård och det amerikanska försäkringssystemet.

Talare från Europeiska är Key account managers Elisabeth Gertz  och Eva Åkesson.

Seminariet är gratis och äger rum på Stockholms handelskammare. Anmäl dig här.

• tjänstereseförsäkring
  • usa
  • expatriater

Maria Rönnberg