Europeiska försäkrar Stockholms stads barn dygnet runt

Stockholms stad har valt försäkringsbolaget Europeiska som leverantör av olycksfallsförsäkringar. Försäkringen börjar gälla 1 juli 2010 och omfattar samtliga barn folkbokförda i Stockholms stad. Försäkringen gäller dygnet runt och omfattar ca 150 000 barn.

-Vi är väldigt glada för att Stockholms stad känner förtroende för oss att ansvara för dess invånare, säger Kenneth Sandén, VD på Europeiska.

Europeiska erbjuder sedan tidigare en kommunal olycksfallsförsäkring och är nu försäkringsgivare för totalt 56 kommuner över hela landet. Totalt omfattas 650 000 personer av Europeiskas olycksfallsförsäkring, varav majoriteten är dagis- och skolbarn.

-Det är en trygghet för samtliga barn i Stockholm stad att ha olycksfallsförsäkring dygnet runt, säger Kenneth Sandén. Det betyder att om ditt barn till exempel bryter benet, även om det är i hemmet eller på sommarlovet, så täcker vår olycksfallsförsäkring skadan.

Kenneth Sandén, VD Europeiska
Telefon: 08-454 33 60, mobil: 0765-25 33 60, e-post: kenneth.sanden@europeiska.se

Johanna Snickars, informatör Europeiska
Telefon: 08-586 179 08, mobil: 0765-26 79 08, e-post: johanna.snickars@europeiska.se

• skola
  • dagis
  • barn
  • stockholm
  • olycksfallsförsäkring

Europeiska är en av de största aktörerna på den svenska marknaden för privat- och tjänstereseförsäkring samt försäkring för utlandsstationerade. Europeiska försäkrar årligen 2 miljoner privatresenärer, 1, 5 miljoner tjänsteresenärer och 15 000 utlandsplacerade i över 100 länder runt om i världen. Vi tillhandahåller specialförsäkringar för hörapparater, klockor och smycken. Europeiska försäkrar även 650 000 personer genom en kommunal olycksfallsförsäkring.