Försäkringsbolaget ERV erbjuder gratis förlängning av försäkringen till de kunder som, vid en eventuell SAS-konkurs, inte kan resa hem som planerat

Försäkringsbolaget ERV, tidigare Europeiska, har tusentals försäkringstagare ute på resa just nu. Många av dessa riskerar att bli strandsatta på sitt resmål om SAS går i konkurs. För att undvika att våra kunder står utan försäkringsskydd, om de p.g.a. konkursen blir kvar på resmålet, förlänger ERV reseförsäkringen automatiskt och kostnadsfritt till och med den 23 november.

- Vi kommer att göra allt vi kan för att underlätta för alla våra försäkringstagare OM nu SAS går i konkurs och försäkringstagarna har oturen att bli strandsatta på resmålen. Många försäkringar kommer att upphöra under tiden och många kommer också ha svårt att förlänga sin försäkring i denna extraordinära situation. Kostnaderna skenar snabbt iväg för varje ny natt på hotell, säger Christina Karlegran, kommunikationschef på Försäkringsbolaget ERV.

Viktigt att tänka på

• Kontrollera med ditt försäkringsbolag vad du har för försäkringsskydd, så att du vet vilka eventuella merkostnader som omfattas av försäkringen.
  • Spara alla kvitton.
  • Håll dig uppdaterad via flygbolags hemsidor och via ERVs hemsida.

Den automatiska förlängningen av försäkringen gäller enbart de försäkringstagare som har blivit strandsatta på resmålet på grund av att SAS har försatts i konkurs. Vi ber våra försäkringstagare att senast den 23 november inhämta ytterligare information på ERVs hemsida.