Entreprenörer måste ha en plan B

De flesta affärsplaner attraherar varken kunder eller finansiärer. Då gäller det för entreprenören att våga släppa taget om sin ursprungsidé, och ta till plan B.

Först när entreprenören lyfter blicken och börjar experimentera kan de verkliga affärsmöjligheterna födas. Så var det till exempel i succéföretag som Google och Starbucks, och deras tillvägagångssätt kan tillämpas även i andra företag.

Det menar John Mullins, som skrivit boken ”Getting to Plan B: Breaking Through to a Better Business Model” (tillsammans med Randy Komisar). Boken har bland annat rankats som nr 1 på amerikanska Inc. Magazines lista över ”Best Books for Business Owners”.

11 mars kommer John Mullins till Sverige och Estrad för att dela med sig av sin mångåriga erfarenhet av att utveckla nya affärsmöjligheter.

John Mullins är professor vid London Business School. Vid sidan av sin undervisning och forskning har han även 20 års erfarenhet av företagande. Han har bland annat grundat två företag, och tagit ett av dem till börsen. Mullins har skrivit fyra böcker och ett 40-tal artiklar som publicerats i tidskrifter som Harvard Business Review och MIT Sloan Management Review.

John Mullins anförande kommer att kommenteras av affärsängeln och entreprenören Katarina Bonde, Kubi LLC. Föreläsningen hålls på engelska.

Talare:
Professor John Mullins
Tid: Torsdag 11 mars 2010, 15.00-17.00
Plats: IVAs konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm

Mer info om föreläsningen: www.esbri.se/nastaforelasning
Kontakt och anmälan: Jonas Gustafsson, jonas@esbri.se, 0708-99 55 60