Upptäck Skottlands dramatiska högland med exklusiv flodkryssning

Escape Travel lanserar hösten 2017 en unik sju dagars flodkryssning i det vackra Skottska höglandet. För den som väljer att boka denna resa väntar en veckolång kryssning genom Skottland ombord på båten The Spirit of Scotland. I resan ingår gourmetmiddagar med utvalda viner, utflykter, dryck och whiskybar samt inkluderar en svensk färdledare ombord.

På Escape Travel väljer man att erbjuda resan eftersom Skottland inte är ett lika vanligt resmål för flodkryssaren som någon av kontinentens floder.

De som väljer att resa på flodkryssningar är en målgrupp som ofta är historieintresserade och som uppskattar nya intryck och upplevelser när de reser.

-Vi valde att arrangera denna resa efter att rederiet i Skottland erbjöd oss att boka samtliga platser på båten. Vi genomförde därefter en intresseförfrågan bland våra flodkryssande resenärer och vi ser att det finns ett stort intresse för lite mera exklusiva resor av den här typen säger Jon Tormodsson, VD på Escape Travel.

Resans höjdpunkter blir:

• Cowdor slott och trädgård – från Shakespeare’s ”Scottish Play”
  • Kryssa på Loch Ness, Lochy, Oich och Dochfour
  • Slotten Eilean Donan och Urquhart
  • Glen Ord whiskydestilleri inkl. provsmakning

• Endast 11 resenärer tillsammans med en färdledare

- Att ha kul och trivas ihop i gruppen som reser är viktigt. Vår Svenska färdledare Monika Hornig har över 15 års erfarenhet av flodresor och är en expert på att få våra resenärer att trivas ihop under veckan, säger Marie Gustafsson, destinationsansvarig på Escape Travel

I år erbjuder Escape Travel kryssningen på hösten men redan 2018 räknar man med att boka upp flodbåten Spirit of Scotland under både vår och höst.

Fakta om resan och avfärdsinfo:

• flodkryssning
    • kryssning
    • scotland
    • lyxresa
    • whisky
    • gruppresa
    • resor med guide

Escape Travel arrangerar innehållsrika och prisvärda resor till Island, USA, Kanada, Storbritannien, Irland och länderna kring Medelhavet. Escape Travel erbjuder också ett brett utbud av specialresor som till exempel tågresor, flodkryssningar och sportresor. Escape Travel Sweden AB tillhör Braathens Travel Group, som är en del av Braganza.

Jon Tormodsson

Presskontakt VD Företagsledning 0317628510