Per Bjurman till ESMG som ny krönikör

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) tar sikte på premiuminnehåll och utökat fokus på kvalitativ journalistik. Nu meddelas att Per Bjurman blir en del av satsningen, när han ansluter som NHL-krönikör på Hockeysverige.se.

Nyligen lanserade ESMG sin satsning på rörligt innehåll och i samband med det anslöt Patrick Ekwall. Nu tar den svenska mediakoncernen fortsatta steg mot funktioner för premiuminnehåll och ett inloggat läge när Per Bjurman ansluter som krönikör. Sportbladets mångårige New York-korrespondent kommer att skriva för Hockeysverige.se med start i dag.

– För oss på hockeysverige.se är det här väldigt stort. Per är en av de ledande och stilistiskt sett bästa hockeyskribenterna i Sverige. När han visade intresse för att skriva för oss var det väldigt smickrande, säger Hockeysveriges chefredaktör Uffe Bodin.

Per Bjurman har varit bosatt i New York sedan vintern 2005 och följt NHL in på bara skinnet. Hans flitigt uppdaterade blogg på Sportbladet har blivit omåttligt populär bland svenska NHL-konnässörer och han lovar att krönikorna han skriver för hockeysverige.se kommer att gå i samma anda.

– Som framgår av debutkrönikan är det inte i första hand analys och braskande åsikter. Jag är mest intresserad, och road, av att försöka skapa närvaro och ta med läsarna hit. Jag hoppas att de ska få uppleva det jag upplever, ta del av dofterna och ljuden och stämningarna och de svallande känslorna. Och lära känna några av spelarna. Som mer än bara spelare. Eventuellt har jag en och annan, förhoppningsvis, underhållande anekdot på lut också, säger Per Bjurman.

Eventuella frågor besvaras av:

Uffe Bodin, Chefredaktör, hockeysverige.se, tel: +46 70 958 32 01, mail: uffe.bodin@newsme.com

Max Andersson, Head of Media, Everysport Media Group AB, tel: +46 70 204 84 58, mail: max.andersson@esmg.se

Detta är en produktnyhet från affärsområdet ESMG Media. För bolagsinformation och pressreleaser hänvisas till http://esmg.se/pressmeddelanden/

• esmg
  • sportmedia
  • media
  • everysport
  • everysport media group
  • hockeysverige
  • hockey
  • per bjurman

Everysport Media Group (ESMG) är en svensk börsnoterad mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media.

Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter.

Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, InnebandyMagazinet, Everysport, Travtjänsten, Sporttjänsten med flera ryms inom detta område.