Succé för nya kategorier i Guldskölden

Guldskölden, SvenskaFans årliga tävling där fansen röstar fram sina favoriter inom sportjournalistiken, har slutfört sin nomineringsfas. I år fick vi in 3 742 nomineringar som nu sorterats och räknats.

I år finns två nya kategorier representerade – ”årets lokalsportjournalist” och ”årets sportbok”. Båda kategorierna har mottagits mycket bra av de röstande och idag presenteras finalisterna i dessa tillsammans med finalisterna i de övriga sju kategorierna.

Bland favoriterna i nomineringsfasen hittar vi, i Guldskölden-sammanhang, välkända namn som Olof Lundh, Erik Niva och Johanna Frändén. Men även nykomlingar som Ljubomir Vranjes och Elena Lövholm finns representerade.

På denna länk finns alla finalister presenterade.

– Guldskölden engagerar minst lika mycket som tidigare år. Den här gången är vi extra glada att kunna presentera två nya kategorier: Årets sportbok och Årets lokalsportjournalist.

Förlagsvärlden är inne i en omvälvning, vilket vi ser i antalet nyproducerade, högkvalitativa sportböcker. Samma sak gäller sportbevakningen på lokal nivå där många satsat stort den senaste tiden. Intresset är stort för den typen av journalistik, något vi själva märkte i nomineringsfasen av Guldskölden, säger John Cederblad, redaktionschef på SvenskaFans.com.

Finalomgången är öppen 19-30 maj och vinnarna presenteras i början av juni.

John Cederblad

Redaktionschef SvenskaFans.com

E-post: john.cederblad@svenskafans.com

Webb: www.svenskafans.com

Everysport Media Group (ESMG) är det snabbast växande bolaget i Sverige inom sportmedia och sportteknologi. Vill du kommunicera med målgrupper inom fotboll, hockey, golf eller tennis så hittar du dem hos oss.

Vi äger, driver och/eller säljer för de främsta digitala sajterna inom respektive sport såsom Svenskafans.comFotbolldirekt.seGolfing.seHockeysverige.seEliteprospectsFanTV m.fl.

Via vårt affärsområde Mediaservices samlar vi in och publicera sportresultat till de flesta andra medier i Sverige.