103 000 mätpunkter - Årets affärshotell är Hotel Pigalle!

Press Release   •   Jan 11, 2018 12:39 CET

”Det här är ett pris till hela teamet på plats!" - Booby Wallén, GM Hotel Pigalle

I konkurrens med Lydmar Hotel, Upper House, Story Hotel, Miss Clara by Nobis, m.fl har Hotel Pigalle tilldelats priset som Sveriges bästa affärshotell av organisationen Scandinavian Service and Quality Award. Ett unikt pris då organisationen är certifierad av internationella organet Hotrec samt att det bygger på hela 103 000 olika mätpunkter där man mäter allt ifrån upplevelse, bemötande, service, marknadsföring, webb och recensioner.

”Det här priset är det finaste betyget ett hotell kan få! Ett pris från en organisation med så gott renommé och med ett arbetssätt där man verkligen i detalj tittar och mäter hela gästens upplevelse på så enormt många datapunkter och där vi tävlar mot Sveriges absoluta elit, ett sånt pris är inget annat än en dröm!” berättar Bobby Wallén, General Manager Hotel Pigalle.

Scandinavian Service and Quality Award har bl.a utvärderat gästbemötandet på anläggningarna genom mystery shopping via telefon och e-post samt en total genomgång av anläggningarnas hemsidor och analys av alla de tusentals recensioner som skrivs online på sajter som Tripadvisor etc. Hotel Pigalle, som är ESS Groups luxury boutique hotell i Göteborg öppnade för bara tre år sedan och har genom ett systematiskt arbete kring gästupplevelsen och visionen om att skapa en helt egen destination i Göteborg snabbt blivit en plats fylld av lojala gäster, fans och ambassadörer.

”Det här är ett pris till hela teamet på plats! Jag skulle önska att jag kunde skriva ut alla namnen på de fantastiska kollegorna på Hotel Pigalle. Detta är allas pris och ett resultat av ett systematiskt arbete under 2017 med att utveckla och förbättra detaljer som redan håller hög internationell klass. Sen har vi också väldigt roligt på jobbet vilket alltid skapar positiva möten med alla våra gäster", avslutar Bobby Wallén.

Bobby Wallén

General Manager Hotel Pigalle