Hela 6 av ESS-destinationer kammar hem vinst i World Travel Awards

Hela 6 av ESS-destinationer kammar hem vinst i World Travel Awards

Det var med stor glädje som vi idag nåddes av nyheten att våra 11 nomineringar i den internationella tävlingen World Travel Awards inte bara givit en vinst, utan hela sex stycken.

”Vinna pris är alltid kul, men speciellt roligt är det med World Travel Awards. Just kombinationen av röster från både en internationell erkänd jury med kvalificerade res-och hotellproffs och från gäster som faktiskt bott på våra destinationer gör att priserna verkligen är ett erkännande för oss ”, säger Jonas Stenberg VD för ESS Group.

Applåderna vill vi först och främst skicka till de medarbetare som jobbar på dessa destinationer. Priserna i sig ett är kvitto på att nivån håller den höga kvalitén vi vill uppnå. Även om det krävs passion för att skapa framgångsrika koncept så kommer allt ner till team, driv och gemenskap. Det har alla de här destinationerna lyckats med.

Priserna i Sverige gick till:

Ystad Saltsjöbad - Sweden's Leading Resort 2024

Hotel Pigalle - Sweden's Leading Hotel 2024:

Jacy’z Hotel Resort - Sweden's Leading Business Hotel 2024:

MJ's Hotel - Sweden's Leading Boutique Hotel 2024:

I Norge och Danmark blev det Fýri Resort som mottog Norway's Leading Resort 2024 och Marienlyst som blev Denmark’s Conference Hotel 2024.

”Att vi vinner sådana titlar i Norge och Danmark är otroligt hedrande. Vi har länge känt att Fyri och teamet där uppe är bäst i Norge men vi är å andra sidan inte så objektiva. Att World Travel Awards känner det vi känner är fantastiskt. Marienlyst är vår största destination sett till rum och mötesytor och har länge varit ledande på B2B där vi också investerat mycket i just nya möteslokaler.” berättar Jonas Stenberg.

Avslutningsvis, stort tack till alla er som röstat. Vi på ESS uppskattar enormt att ni gillar det vi gör, och mer blir det då det snart blir öppningar av Hjortviken Country Club i Hindås strax utanför Göteborg och Maryhill Estate i Glumslöv, Landskronas kommun.

Mer information:

VD, ESS Group