Nu lanserar Essve minivariant av storsäljande Essbox-väskan

Nu lanseras Essbox Mini. Den nya väskan tar tillvara på alla de egenskaper som gjort Essbox Original till en succé, men mäter endast 60 procent av storleken. Bakgrunden är att nio av tio byggare som använt en Essbox Original även efterfrågat en mindre väska. Essbox Minis storlek gör den lämplig inte bara för byggare utan även för nya målgrupper, exempelvis elektriker, rörmokare, målare och fastighetsskötare.

– Den nära kontakten med byggare och lyhördhet för deras behov och önskemål är en grundpelare i all vår produktutveckling. Responsen på Essbox Original har varit tydlig – väskan är otroligt populär, men många har efterfrågat en mindre version. Därför har vi valt att ta fram Essbox Mini, en mindre och smidigare väska som svarar mot önskemålen, men som också lämpar sig för andra yrkesgrupper med liknande uppdrag, säger Brita Bläsung, marknadschef på Essve Sverige.

Essves förpackningslösning Essbox System lanserades i februari 2012 och blev snabbt en dundersuccé bland nordiska byggare. Lösningen togs fram för att underlätta byggarens förvaring av skruv och infästningsprodukter. En slitstark väska försedd med ett oktagonmönster i botten håller transparenta skruvboxar i hårdplast på plats, även då väskan inte är fullpackad. Samtidigt formar sig den med skumplast vadderade insidan av väsklocket efter boxarna och säkerställer att innehållet inte åker ur under transport. Essbox-väskans smidiga hantering, med minskat skruvsvinn och ordning och reda, visade sig bli ett framgångskoncept. I dag har över 200 000 exemplar av väskan Essbox Original sålts på den nordiska marknaden.

Nya Essbox Mini har ett lock som är ställbart i två olika lägen, vilket underlättar i- och urpackning, samtidigt som ett integrerat och gummerat handtag gör det bekvämt att bära väskan till och från arbetsplatsen.

– Essbox Original blev direkt extremt populär och uppskattad av byggarna. Försäljningsframgången genererade även ett stort värde för alla återförsäljarna där många kunde visa näst intill dubblad omsättning inom infästningskategorin efter lanseringen, säger Brita Bläsung och fortsätter:

– Vi har stora förhoppningar att Essbox Mini kommer att skapa samma fantastiska resultat för alla våra partners.

Om Essbox Mini och Essbox System

Essbox Mini är en del av Essbox System, en smart förvaringslösning för infästningsprodukter. Systemet består av en slitstark väska och transparenta produktförpackningar i hårdplast. Det är framtaget för att skapa ordning och reda, förenkla och effektivisera byggarens arbete samt för att minska svinn.

Essbox Mini mäter 435 mm på bredden, 366 mm på höjden och ett djup på 108 mm. Väskorna är stapelbara och smarta förvaringslösningar för bil finns som tillbehör, med plats för fyra alternativt sju väskor.

• skruv
  • essve produktkatalog
  • bygge
  • essbox mini
  • infästning
  • väska

Essve utvecklar och marknadsför ett brett sortiment av produkter och lösningar inom fästteknik. Sedan 1970 har Essve hjälpt sina kunder att bli mer effektiva.

I nära samarbete med återförsäljare, byggare och industrikunder tar Essve fram innovativa lösningar som underlättar arbetet och ger ett bestående resultat.