Estate FM Group förvärvar Fervent

Fervent Cleaning Company AB (FCC) har lokalvårdsleveranser i mellersta och södra Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Östergötland. Bolaget grundades 1995 och har sedan starten haft en god organisk tillväxt och lönsamhet och har idag en omsättning på ca 90 mkr.

FCC har ca 170 medarbetare och är en totalleverantör av lokalvårdstjänster till både offentliga och privata kunder. FCCs VD Lena Asklund kommer fortsätta driva FCC som ett fristående bolag med fokus på kvalitet i lokalvårdsleveranserna.

– FCC är ett mycket fint bolag som kompletterar våra existerande lokalvårdstjänster. Vi fortsätter i och med detta vår strategi att genom förvärv växa vår geografiska närvaro inom våra kärntjänster, säger Estate FM Groups VD Hans Josefsson.

– När vi nu bestämt oss för att sälja vårt bolag är vi glada att det är just Estate FM Group som är köpare då vi uppskattar deras företagskultur och är övertygade om att medarbetarna på FCC kommer att få fortsätta utvecklas tillsammans med företaget, säger Ioannis Ziakkas, en av FCCs två grundare.

För ytterligare information, kontakta:

Hans Josefsson, VD och koncernchef, Estate FM Group
+46 70 785 86 60, hans.josefsson@primar.se

Johan Håkansson, chef transaktioner, Estate FM Group
+46 70 770 76 55, johan.hakansson@estate.se

• Förvärv, fusioner

• förvärv

Estate FM Group är en rikstäckande helhetsleverantör av fastighets- och arbetsplatsservice, det vill säga både hårda och mjuka FM-tjänster. Koncernen har fler än 1000 medarbetare på över 100 orter i Sverige och omsätter ca 800 mkr. Inom koncernen finns en bred portfölj av egenproducerade tjänster, bland annat fastighetsdrift och förvaltning, fiber- och säkerhetsinstallation, lokalvård, kontorsservice, reception, bevakning och parkering.

Linda Aidanpää Baronnet

Presskontakt CEO 010-173 1365