Estrella återkallar ett parti Västkustchips Gräddfil&Lök 180g som kan innehålla vasst metallföremål.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2016 11:01 CET

Västkustchips Gräddfil&Lök 180g

15-11-2016
Produktionsfel: Estrella återkallar ett parti Västkustchips Gräddfil&Lök 180g som kan innehålla vasst metallföremål.

Våra konsumenters säkerhet är vår högsta prioritet. Därför återkallar Estrella ett parti Västkustchips Gräddfil&Lök 180g. På grund av ett produktionsfel kan det finnas vasst metallföremål i Estrellas Västkustchips Gräddfil&Lök 180g med produktionstid mellan följande märkningar

Från Bäst före: 05.04.2017, 19:30 till Bäst före: 06.04.2017, 18:20.

Trots omfattande åtgärder efter upptäckten i vår produktion har det visat sig att det finns en risk att det kan finnas metallföremål i påsen.

Estrella arbetar kontinuerligt med förebyggande kvalitetssäkring och vi beklagar det inträffade.

Konsumenter som har köpt produkten kan vända sig till Estrellas konsumentkontakt

på telefon 020-340350 eller e-post: konsumenttjanst@estrella.se

För ytterligare information:

Konsumentkontakt, telefon 020-340350 eller e-post: konsumenttjanst@estrella.se

Sofi Randén, Marknadschef, telefon 031-3323320

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 600 Mkr och är 180 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.

Kommentarer (1)

Dessa är riktigt goda. Förhoppningsvis löser sig problem med produktionen snart.

- Erik - 2016-11-15 17:42 CET