Nyhet! Estrella Extra Knapriga Grill Chips, 50% mindre fett

Nyhet! Estrella Extra Knapriga Grill Chips, 50% mindre fett

Estrella lanserar en ny smak i produktserien Extra Knapriga Chips. Den nya smaken är Estrellas klassiska löksmak, Grill.

Extra Knapriga Chips lättfriteras vid en lägre temperatur och bakas därefter i ugn. Detta ger extra knapriga chips. När de bakas i ugnen blåser vi även bort överflödigt fett, vilket gör att de innehåller 50% mindre fett.

Estrellas Grillsmak är den näst största chipssmaken efter Sourcream & Onion. Det är därför naturligt att lägga till den i produktserien så att även de som älskar Grill Chips kan få ett chips med lägre fetthalt, även om många även köper dem för att de är så knapriga, säger Eva-Lisa Högström, Senior Brand Manager Estrella.

I serien finns nu 3 smaker: Sourcream & Onion, Sourcream & Peppar och Grill.

Vikt: 250g

Konsumentpris: ca 21,50 kr/påse

Lanseras i butik måndag 2012-03-26

Eva-Lisa Högström, Senior Brand Manager
Telefon: 031 – 332 33 11, e-post: eva-lisa.hogstrom@estrella.se

Taggar

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 870 Mkr och är 168 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.