NYA LED-ARMATURER MED/UTAN AUTOMATIK IL / AIL SERIEN FÖR INOMHUSBRUK FRÅN ESYLUX

NYA LED-ARMATURER MED/UTAN AUTOMATIK

IL / AIL SERIEN FÖR INOMHUSBRUK:

IL 110 LED/ IL 220 LED / AIL 110 LED HF/ AIL 220 LED HF

ESYLUX erbjuder en klassisk rund armatur för utanpåliggande vägg- eller takmontering och finns tillgänglig med ljusflöden på 570 lm (11W) eller 1200 lm (22W) där båda varianterna finns i utförande med en integrerad HF detektor. Armaturerna övertygar med sitt höga färgåtergivningsindex på  Ra 80 och belysningsfärgen på 4000 K gör att den lämpar sig särskilt bra som inomhusbelysning. Den högt vandalklassade konstruktionen IK 09 tillsammans med den höga kapslingsklassen IP55 ökar möjligheterna att installera armaturerna i många olika miljöer och lokaler.

Den automatiska LED-armaturen, AIL-serien, har en dold HF detektor där fördelarna bl a ligger i den snabba upptändningen och valbar eftersläckstid. Även ljusvärdet och räckvidden går att ställa in – allt för att på ett enkelt, bekvämt och säkert sätt kunna möta olika behov och därmed anpassas till skiftande miljöer som exempelvis trapphus, korridorer, kontor eller väntrum.

Armaturer finns E-nummermärkta i 4 varianter:

IL 110 LED vit

Belysningsarmatur LED 11 W