Mustang – gånghjälpmedel för barn med nedsatt rörlighet

Mustang – gånghjälpmedelet med nya funktioner
Mustang erbjuder ett mjukt och stabilt, höj-och sänkbart stöd för överkroppen som dessutom är gjort så att barnet lätt kan komma i och ur. Stödet för barnets bäcken kan varieras med vinkelställbar sadelsits, hängsits eller användas helt utan sits. Mustang kan därigenom anpassas just så mycket som är nödvändigt för varje barn. Den upprätta och samtidigt lätt framåtlutade hållningen stimulerar barnets gångmönster och uppmuntrar barnet att delta i dagliga aktiviteter. Mustang är som standard levererad med bålstöd och låsbara hjul. Den finns i 2 storlekar.

Läs mer om Mustan här »

• gåhjälpmedel
  • gånghjälpmedel
  • r82
  • mustang
  • juniorprodukter
  • hjälpmedel barn
  • funktionsnedsättning barn
  • barnhjälpmedel

Etac är ett expansivt företag som erbjuder produkter för personer med nedsatt rörelseförmåga samt produkter till sjukhus och sjukhem. Vi profilerar oss genom att vara ett företag med kompetent personal som erbjuder flexibla lösningar och produkter i världsklass.

Sedan starten 1972 har Etac expanderat till en av Sveriges ledande aktörer inom hjälpmedelsbranschen. Vi finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark, England, Tyskland och Holland. Vår exportavdelning säljer via distributörer till stora delar av världen. Sammanlagt är vi i koncernen ca 700 anställda och omsättningen under 2010 var drygt 1 miljard SEK.

Linda Andrén

Presskontakt Teamleader Marknad Press och sociala medier +46 8 633 47 22