Eternes hållbarhetsredovisning "Vi är flyttmakare" - en vinnare!

En första hållbarhetsredovisning som diskuterar de viktigaste utmaningarna ur ett branschperspektiv. Under mottot enkel, kort och tydlig levererar redovisningen relevant hållbarhetsinformation i inspirerande text kompletterad med hårda nyckeltal. Genom att tydligt koppla hållbarhetsfrågorna till verksamheten och samtidigt driva kunderna till ett ökat hållbarhetstänk skapas värde för verksamheten, kunderna och samhället.

Så lyder motiveringen från juryn i tävlingen "Årets bästa hållbarhetsredovisning", där Eterne vann ett hedersomnämnande i kategorin små och medelstora företag. Juryn, som i övrigt lämnade kategorin vinstlös, menade att Eternes hållbarhetsredovisning särskilt utmärkte sig för den läsglädje den skapar - och för att den lockar till lust till att vara med Eterne; som kund, som anställd och som partner.

Johan Linzander, som tog emot diplomet för Eternes räkning, säger i sitt tack:

"Att som ett förhållandevis litet företag, och dessutom först ut i vår bransch, få ett hedersomnämnande för vår redovisning värmer givetvis enormt! Hållbarhetsfrågan har under några år blivit alltmer strategisk för oss.

Det handlar oftast om relativt enkla saker som fossilfria drivmedel, en ansvarsfull hantering av gods och material och så klart schyssta villkor för killarna som bär runt på sakerna.

Vi är övertygade om, att i takt med att kunderna själva blir allt duktigare inom hållbarhetsområdet, kommer de ställa högre krav på, och bli bättre på att följa upp sina leverantörer, även på förhållandevis ostrategiska inköpsområden som till exempel flyttjänster.

När hållbarhet får större vikt och faktiskt prioriteras vid inköp, stora som små, då kommer vi på Eterne att kunna göra verklig skillnad!"

Ladda ner vår hållbarhetsredovisning på www.eterne.se

• Naturresurser

• företag
  • flyttjänst
  • flyttföretag
  • flyttfirma
  • flyttbranschen
  • återvinning

• Stockholm

Vi är flyttmakare. Vi flyttar grejer. Kontorsflytt och företagsflytt. Men det vi egentligen gör är att möjliggöra förändring av lokaler. Utveckling eller avveckling. Vi optimerar flödet av prylar för en så smidig och resurseffektiv förändring som möjligt. Det är möjligt genom medarbetare med kompetens, erfarenhet och engagemang. Och en vilja att alltid bli bättre.

Max Hofmann

Presskontakt Företagsansvarig 08-445 70 77