Nya flyttföretaget Eterne satsar på hållbarhet

Flyttföretagen ICM och NFB förenas i bolaget Eterne. Detta som ytterligare ett steg i satsningen på miljö-och samhällsansvar, samtidigt som familjeföretagen genomför ett generationsskifte. Under den senaste månaden har alla kunder informerats om nystarten.

– Vi drivs av viljan att hela tiden bli bättre. Vi har ständigt arbetat med att utveckla hållbarheten i varje del av vår verksamhet. Det har gett oss mersmak. Nu vill vi låta hållbarhet bli en del av vårt grunderbjudande, säger Max Hofmann, ägare till Eterne.

Namnet Eterne har tidigare varit ICM:s erbjudande av hållbara tjänster och drivbänken för att utveckla och optimera system för minskad resursförbrukning, återvinning och återanvändning. Nu blir Eterne namnet på det nya företaget där hållbarhet är en del av grunderbjudandet. Ambitionen är få fler kunder att välja hållbara lösningar.

­­– Vi vill göra en nystart, på flera sätt. Dels är det ett generationsskifte där nya krafter tar över en etablerad verksamhet. Men lika mycket är det en utveckling av verksamheten där vi vill göra vårt hållbara erbjudande till standard. Vi har arbetat med många avvecklingar de senaste åren och lärt oss mycket om hur det kan göras mer hållbart genom både återbruk, återvinning och resurseffektivitet, säger Max Hofmann.

Det nya företaget Eterne kommer på sikt också att ta över NFB:s verksamhet och resurser. Alla ICM:s kunder har informerats om nystarten och välkomnats att följa med när Eterne tar över ICM:s verksamhet från den 1 juni 2015. Både NFB och ICM kommer att fullfölja alla ingångna avtal och överenskommelser.

Läs mer om nystarten och Eternes satsning på hållbarhet. http://eterne.se/faq/

För mer info

Max Hofmann, ägare till Eterne tel 08-445 70 77 eller mail max@eterne.se

• Ekonomi

• flyttföretag
  • flyttjänst
  • företag
  • hållbarhet
  • återvinning

• Stockholm

Vi är flyttmakare. Vi flyttar grejer. Men det vi egentligen gör är att möjliggöra förändring av lokaler. Utveckling eller avveckling. Vi optimerar flödet av prylar för en så smidig och resurseffektiv förändring som möjligt. Det är möjligt genom medarbetare med kompetens, erfarenhet och engagemang. Och en vilja att alltid bli bättre.

Max Hofmann

Presskontakt Företagsansvarig 08-445 70 77