Eton lanserar webbshop i USA, Kanada och Norge

Från den 9 april kan amerikanska, kanadensiska och norska kunder klicka hem Eton-skjortor och accessoarer - snabbt levererat i lyxig förpackning. Ett strategiskt steg för Eton som nu kan erbjuda e-handel på alla huvudmarknader och därmed ge kunderna möjlighet att köpa hela sortimentet online, Eton lanserade sin webbshop i juni 2013 och försäljningen har sedan dess ökat stadigt.

”Det är ett strategiskt steg för Eton, då vi nu kan erbjuda e-handel på alla våra huvudmarknader och därmed ge kunderna möjlighet att kunna köpa hela vårt sortiment online. Vi satsar också starkt på inspiration riktad till män som är genuint intresserade av herrmode i yppersta världsklass, säger Fredrik Appelqvist, Retail Director på Eton”.

I Nordamerika säljs mer än 200 000 skjortor varje år via återförsäljare, shop-in-shops och egna butiker. Marknaden är Etons största och företaget ser därför en stor potential inom det snabbt växande e-handelssegmentet.

” Vi har valt att öppna webbshop i Nordamerika och Norge eftersom de är viktiga marknader för företaget i stort. Framförallt i USA och Kanada ser vi en enorm tillväxt. Trots att frakten till Nordamerika är komplicerad överväger fördelarna med att lansera webbshop. Norge är i likhet med Sverige en marknad där slutkunderna känner oss väl och det är självklart viktigt att vi täcker Norden som historiskt varit väldigt framgångsrikt, säger Appelqvist”.

Eton lanserade sin webbshop i juni 2013 och försäljningen har sedan dess ökat stadigt. Idag säljer företaget över hela Europa med Sverige, Storbritannien och Tyskland som största online marknader. Eton har nu valt att lansera webbshop på sin största fysiska marknad innan man går in i andra länder. När Nordamerika fungerar som företaget vill, kommer de att öppna upp för ytterligare marknader där Ryssland och Asien ligger nära till hands.

De amerikanska kunderna kommer att kunna shoppa via http://www.etonshirts.com/us.