Björn Borg vann första Healthy Business Awards

Sportmodeföretaget Björn Borg AB fick i går ta emot utmärkelsen Healthy Business Awards 2016 under HR- och ledarskapsseminariet Healthy Business på Vasateatern i Stockholm. Healthy Business Awards lyfter fram och premierar goda exempel på företag som genom sitt strategiska hälso- och arbetsmiljöarbete skapar förutsättningar för att deras medarbetare ska vara hållbara över tid.

Juryns motivering löd:

"Ett företag som kopplar aktiviteter till tydliga mål och mäter måluppfyllelsen. Företaget inspirerar medarbetarna att delta i aktiviteter med lust och att ta ansvar för sitt eget välmående samtidigt som hälsoarbetet är kopplat till verksamheten och kulturen.

Vinnaren jobbar med hälsofrågor på ett strategiskt sätt och på en organisatorisk nivå. För att lyckas med det krävs kunskap, mod, uthållighet och en övertygelse om att det lönar sig att jobba med medarbetares och företagets hälsa."

Lena Nordin, HR Director på Björn Borg AB, var på plats för att ta emot prisstatyetten som delades ut på scen.

- Vi är jätteglada och stolta över att ta emot det här priset. Det är ett resultat av hela teamets arbete, med kontinuerligt fokus på individuella målsättningar och hälsosamma aktiviteter som tar oss mot de målsättningarna. Tillsammans är vi starkast!, säger Lena Nordin, HR Director på Björn Borg.

Jessica Melcher-Claesson, projektledare för Healthy Business, Euro Accident
E-post: jessica.melcher-claesson@euroaccident.com

Lena Nordin, HR Director, Björn Borg AB
E-post: lena.nordin@bjornborg.com

Healthy Business Awards är ett nyinrättat pris som delas ut under HR- och ledarskapsseminariet Healthy Business. Euro Accident är initiativtagare och huvudsponsor. Priset ska bidra till att lyfta fram goda exempel på företag som precis som Euro Accident tror på att människor ska kunna arbeta, få ihop sin tillvaro och vara friska medan de gör det. Företag som genom ett strategiskt hälso- och arbetsmiljöarbete bidrar till en trygg och frisk värld samtidigt som de skapar förutsättningar för medarbetarna ska vara hållbara över tid.