Björn Wiahl får chefsposition på Euro Accident – blir ansvarig för affärsområde Gruppförsäkringar

Björn Wiahl får det övergripande ansvaret för Euro Accidents affärsområde Gruppförsäkringar. Han tillträder sin tjänst per omgående och tar därmed över ansvaret från Peter Daniels, som tidigare haft denna tjänst.

Peter Daniels tillträdde, redan den 1 november, tjänsten som chef på avdelningen PrivatAccess skador i samband med att Rebekka Johansson Ekström utsågs till ny vårdgivaransvarig.

Björn har en gedigen branschkännedom och hans erfarenhet sträcker sig från skadereglering, via underwriting över försäljning inom både konsument och företags-/industriförsäkring.

”Det är en bra utmaning och ett stort förtroende att förvalta”, börjar Björn Wiahl. ”Gruppförsäkring är ett av Euro Accidents primära affärsområden, tillsammans med Care- och Tjänstepensionsrisk-produkter, och jag känner att det finns en stor potential för att driva och förädla utvecklingen av detta område. Euro Accident är redan starka men jag hoppas kunna bidra till att öka insikten om att Gruppförsäkring är en smart, smidig och prisvärd förmån som alla vill ha men ingen vill nyttja”, avslutar Björn Wiahl, nytillträdd Affärsområdeschef.

Euro Accident är ett försäkringsföretag med fokus på hälsa. Företaget har idag närmare 80 anställda på fem kontor i Sverige. Björn Wiahl kommer att arbeta utifrån Euro Accidents Malmökontor.

Björn Wiahl, Affärsområdeschef Grupp, tel. 0761-994 160
e-post: björn.wiahl@euroaccident.com

Ulrika Sterner, Kommunikationschef, tel. 0708-670 673
e-post: ulrika.sterner@euroaccident.com

Euro Accident Health & Care Insurance är ett privatägt svenskt försäkringsföretag, i stark tillväxt, med närmare 80 anställda på kontor i Växjö, Danderyd, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Företaget representerar Generali Group på den svenska marknaden och har en premieomsättning på dryga 350 MSEK.