Euro Accident i samarbete med PP Pension för att öka tryggheten i mediebranschen

Euro Accident har inlett ett samarbete med PP Pension kring gruppförsäkringar. Syftet är att kunna erbjuda förmånliga gruppförsäkringar till alla inom media och reklam som ett komplement till ett pensionssparande i PP Pension.

”Vi är mycket stolta att PP Pension väljer oss som samarbetspartner. Vi fokuserar på hälsa och strävar efter att hålla våra kunder så friska som möjligt. Våra försäkringslösningar bidrar till att våra kunder kan känna sig trygga och omhändertagna, vilket bidrar till ökad motivation och trivsel - faktorer som skapar bra resultat på sikt”, säger Thomas Petersson, VD för Euro Accident.

PP Pension erbjuder pensionssparande inom ITP 1, ITP 2, ITPK och individuella tjänstepensionslösningar både i traditionell försäkring och fondförsäkring, samt privata pensionsförsäkringar och kapitalförsäkringar. Tack vare samarbetet med Euro Accident kommer PP Pension nu kunna erbjuda alla i mediebranschen livförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring, barnförsäkring samt sjukvårdsförsäkring i samband med pensionssparande.

”Vårt uppdrag är att ge mediebranschen bra pensioner och ett tryggare yrkesliv. Därför är det glädjande att vi nu även kan erbjuda bra gruppförsäkringar till förmånliga villkor. Den ökade tryggheten är speciellt viktig för alla dem som idag saknar ett grundläggande försäkringsskydd”, säger Viveka Ekberg, VD PP Pension.

Euro Accident Health & Care Insurance är ett privatägt svenskt försäkringsföretag med 80 anställda på kontor i Växjö, Danderyd, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Företaget representerar Generali Group på den svenska marknaden och har en premieomsättning på dryga 350 MSEK.