Euro Accident rekryterar Chief Compliance Officer

Euro Accident har rekryterat Lars Frick till en ny tjänst som Chief Compliance Officer. Han kommer närmast från en tjänst som Chief Compliance Officer på Strukturinvest Fondkommission.

Lars Frick tillträder sin tjänst den 9 januari 2017 och kommer att rapportera till Euro Accidents VD Thomas Petersson.

– Med vår snabba tillväxttakt behöver vi successivt stärka organisationen inom olika centrala delar. Inom compliance har Lars Frick en erfarenhet som passar oss som hand i handske. Jag är glad att kunna hälsa honom välkommen till oss, säger Thomas Petersson, VD för Euro Accident.

Lars Frick är jurist och kommer närmast från en tjänst som Chief Compliance Officer på Strukturinvest Fondkommission. Han har tidigare även arbetat bland annat som Compliance Officer på ICA Banken och BNP Paribas Cardif Nordic och som försäkringsjurist på Skandia.

– Det ska bli roligt att få återvända till försäkringsbranschen. Jag är imponerad av Euro Accidents utveckling de senaste åren och ser fram emot att få vara en del i företagets fortsatta utveckling, säger Lars Frick.

VD, Euro Accident

• Juridik

Med vision om att skapa en trygg och frisk värld genom hållbara medarbetare tillhandahåller Euro Accident försäkringar plus hälsa via förmedlare och partners.

Euro Accident är ett företag i stark tillväxt med 900 miljoner kronor i omsättning och med 160 anställda på kontor i Växjö, Stockholm, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Sedan 2013 är företaget en del av National General Group och ägs av National General Holdings Corp. (NGHC). NGHC är noterade på Nasdaq med en omsättning på 2,3 miljarder USD och 3 300 anställda.