Blommor på nätet mot nytt rekord

Blommor är populärare än någonsin inför Alla Hjärtans Dag och framförallt på nätet. Trots rekord på nätet ifjol blir det nytt rekord i år igen. Numera är det inte enbart sin älskade som uppvaktas med blommor utan även familj och vänner. Blomsterbud är populärare än någonsin inför Alla Hjärtans Dag. Numera skickar man inte enbart blommor till sin älskade utan även till familj och vänner. - Vi har sett en förändring av Alla Hjärtans Dag de senaste två åren, det är inte enbart sin älskade som får blommor nuförtiden. Idag ser vi hur våra kunder önskar sina föräldrar, syskon och vänner en god Alla Hjärtans Dag säger Magnus Äng, VD för EuroFlorist Sverige AB. Medan den traditionella handeln med blomsterbud i blomsterbutik har stagnerat de senaste åren har den vuxit sig större på nätet. Trots fjolårets rekordökning på nätet med 70% på Alla Hjärtans Dag är trenden tydlig, ökningen fortsätter och fler kommer att beställa sina blomsterbud på nätet. - Det är enklare att beställa blomsterbud på nätet, fler vågar betala via nätet, fler använder Internet och fler vet vem EuroFlorist är. Det är dessa faktorer som bidrar till vår ökning på nätet, säger Magnus Äng. ___________________________________________ För ytterligare information vänligen kontakta: EuroFlorist Sverige AB, Magnus Äng, VD T: 0733-636309, E: magnus.ang@euroflorist.se, H: www.euroflorist.se EuroFlorist är en blomförmedlare som levererar miljontals blomsterbud, receptionsblommor, presenter och begravningsbinderier över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var först med blomsterbud i Sverige på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med verksamhet i tio länder. EuroFlorist har 9.700 direktanslutna blomsterbutiker i Belgien, Danmark, Frankrike, Holland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes i partnerskap med 54.000 professionella blomsterbutiker genom det internationella nätverket Teleflor International. Huvudägare är Accent Equity Partners med stöd av Sjätte AP-fonden, KF, LRF, Lantmännen samt Swedbank.