Blommor trotsar vikande julhandel

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2011 09:00 CET

Trots den senaste tidens rapporter om vikande julhandel kan EuroFlorist redan nu rapportera rekordhöga decembersiffror.

- Vi är mycket glada, säger EuroFlorists VD Jesper Kärrbrink. Julen är vår största högtid men årets julhandel har redan överstigit våra förväntningar. Vi ser ökade volymer i alla kanaler och vi ligger på gränsen för vad systemen klarar av. Därför är det extra glädjande att se att vår plattform klarar trycket.

Just nu arbetar hela organisationen för högtryck för att kunna leverera julhälsningar över hela världen ända fram till och med julafton.

EuroFlorist ser även att trenden med ökat givande återspeglas i blomsterhandeln.

- Speciellt i juletid är det många som vill ge något extra. Vi ser t.ex. en ökad försäljning av våra Röda Korset-buketter där 10% av blomstervärdet oavkortat går till Röda Korsets arbete med att bekämpa ofrivillig ensamhet, säger Jesper Kärrbrink.

Om EuroFlorist
EuroFlorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet  eller någon annanstans i världen.

EuroFlorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995.

Kommentarer (0)

Kommentera