Dubbel kärlek till Alla hjärtans dag

Euroflorist fortsätter sitt framgångsrika samarbete med Röda Korset. Till Alla hjärtans dag har vi skapat en kärleksbukett med röda rosor som säljs till förmån för Röda Korsets arbete med familjeåterföreningar. Hundratusentals barn och föräldrar kommer ifrån varandra i krigszoner och på flykt från förföljelse och förtryck. Röda Korset arbetar hårt genom efterforskningar och aktiva hjälpinsatser för att hjälpa dessa familjer att hitta varandra igen.

Buketten kallar vi Dubbel kärlek, eftersom du kan göra någon glad på Alla hjärtans dag samtidigt som du bidrar till att andra får uppleva kärleken tillsammans igen. När du skickar buketten som blombud går 10 procent av värdet direkt till Röda Korsets arbete.

Euroflorists välgörenhetsbuketter är populära året runt, men vi ser ett särskilt intresse vid de stora blomsterhögtiderna Alla hjärtans dag, Mors dag och jul, då många känner sig manade att bidra till ett viktigt ändamål. Bara i december skickades tusentals välgörenhetsbuketter som julhälsningar genom Euroflorists blomsterförmedling.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill, när du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist skickar mer än 1,8 miljoner buketter om året. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blomsterbud på internet 1995. Vi gör det enkelt och säkert att glädja och uppmärksamma vänner, familj, partners och kollegor. Vem vill du göra glad idag?

• alla hjärtans dag