En ännu gladare påsk

Påsken är för många en riktig familjehögtid då vi tar oss tid att träffas och umgås. Samtidigt tänker vi förstås på de som befinner sig långt borta och som inte kan delta i gemenskapen.

Vi på Euroflorist ser att det blir allt vanligare att man väljer att skicka blommor för att önska glad påsk. Det är ett enkelt och oerhört uppskattat sätt att visa någon omtanke. Blombud är lika uppskattat året runt, men till påsk finns det dessutom ett fantastiskt urval av vackra vårblommor som är svåra att motstå.

Påsken är liksom julen både en tid för samvaro och eftertanke. Och många väljer också att bidra till ett välgörande ändamål när de skickar sina blommor. Den här påsken fortsätter vi vårt fina samarbete med Barnfonden genom att erbjuda möjligheten att skänka kycklingar till behövande familjer i Etiopien.

Samtidigt som du glädjer någon med vackra påskblommor skänker du 180 kr. Pengar som går direkt till inköp av livsviktiga kycklingar vilka växer till äggproducerande höns som kan säljas eller ge ännu fler näringsrika ägg.

Vår fina påskbukett i samarbete med Barnfonden kallar vi för ”En GLAD påsk". När du skickar den får också mottagaren ett gåvobevis som berättar om Barnfondens projekt.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill, när du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist skickar mer än 1,8 miljoner buketter om året. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995. Vi gör det enkelt och säkert att glädja och uppmärksamma vänner, familj, partners och kollegor. Vem vill du göra glad idag?

• barnfonden