Euroflorist klarar julbeställningen när e-handeln satt stopp

Nu är julhandeln över för de flesta e-handlare, men Euroflorist tar fortfarande emot beställningar på blombud för leverans på själva julafton.

Merparten av Euroflorists kunder beställer sina blombud på nätet de sista dagarna innan jul. Under julveckan kommer över hälften av decembers beställningar in.

I och med att julafton i år är på en måndag jobbar Euroflorist och floristerna i vårt nätverk intensivt hela helgen med att ta emot beställningar och leverera blomstrande hälsningar runt om i hela landet. Tack vare att väldigt många florister har både söndagsöppet och öppet på julafton kan Euroflorist förmedla blombud ända fram tills svenskarna har bänkat sig framför Kalle Anka.

De senaste åren har Euroflorist levererat flera tusen blombud på självaste julafton. Och när budfirmorna inte längre tar uppdrag är det floristerna själva som kör ut de blomstrande julhälsningarna.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans gör vi det enkelt för dig att göra någon glad genom att skicka blommor. Vi hjälper dig att förmedla dina hälsningar, vare sig du vill skicka blommor till Stockholm, glädja någon i din närhet eller skicka blombud till andra sidan jorden.

Euroflorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995. Idag finns verksamheten i Belgien, Danmark, England, Frankrike, Holland, Irland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike.