EuroFlorist lanserar tulpansida för att initiera tulpansäsongen

Tulpanen är en av våra mest älskade blommor och på tulpanens dags 20 års jubileum – fredagen den 15:e januari – initierade EuroFlorist tulpansäsongen genom att lansera en innehållsrik tulpansida. Med tulpansidan aspirerar EuroFlorist att underlätta för tulpanentusiaster genom att ge skötselråd, tulpanhistoria och möjlighet att tävla om presentkort på blommor. Tulpansidan – som hittas på www.tulpanfavoriter.se – skapades eftersom flera av EuroFlorists kunder efterfrågade mer information om blomman.

EuroFlorist arbetar ständigt med att underlätta för sina kunder att vårda sina relationer på bästa sätt och ser detta som naturlig del av arbetet,
– När vi märker att våra kunder vill ha vägledning är det en självklarhet för oss att försöka hjälpa dem på bästa sätt. Eftersom tulpanen är en av våra mest förmedlade blommor, och intresset för blomman är stort, känns det naturligtvis bra att den kunskap vi inom EuroFlorist sitter på kommer till användning, säger Magnus Noord, VD EuroFlorist Sverige.

Tulpansidan innefattar information om såväl tulpansorter som fakta om tulpanens spännande historia och nyttiga skötselråd. Eftersom tulpanen är en väldigt mångsidig blomma ger EuroFlorist även tips och inspiration om hur blomman kan användas för att förgylla bröllop, liva upp fester eller hur den kan dekorera ditt hem på ett smakfullt sätt. Genom att skicka in namnförslag till en utvald tulpanbukett kan du även vara med och tävla om presentkort på blommor.

– Vi hoppas att vår tulpansida, tulpanfavoriter.se, blir flitigt använd och att vi genom den kan underlätta för tulpanentusiaster runt om i Europa – vår sida kommer att finnas på ett flertal språk, tulpanen är en populär blomma i många länder, avslutar Magnus Noord.

• tulpaner
  • skötselråd

Om EuroFlorist
EuroFlorist är en blomsterförmedlare som levererar miljontals blomsterbud, receptionsblommor, presenter och begravningsbinderier över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var först med blomsterbud i Sverige på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med verksamhet i tio länder.

EuroFlorist har cirka 10 000 direktanslutna blomsterbutiker i Belgien, Danmark, Frankrike, Holland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes i partnerskap med 54 000 professionella blomsterbutiker genom det internationella nätverket Teleflor International.