EuroFlorist och Securitas Direct skall minska överfall i blomsterbutiker

Blomsterförmedlarna EuroFlorist har inlett ett samarbete med Securitas Direct gällande säkerhetslösningar. Inledningsvis vill de minska överfallsrisken och förbättra säkerheten för personal i 1.180 blomsterbutiker över hela landet. Blomsterförmedlarna EuroFlorist har, med sina 1.180 blomsterbutiker i Sverige, inlett ett samarbete med säkerhetsföretaget Securitas Direct. Intentionen med samarbetet är att överlag öka blomsterbutikers säkerhet och inledningsvis vill man minska överfallsrisken. - Överfall i butiker är ett problem som finns över hela landet. Vårt avtal med Securitas Direct ger våra blomsterbutiker en bättre möjlighet att förbättra säkerheten för både personal och kunder säger Magnus Äng, VD för EuroFlorist Sverige AB. ________________________________________________________________________ För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Äng, VD EuroFlorist Sverige AB, Tlf: 0733-636309 E-post: magnus.ang@euroflorist.se, Hemsida: www.euroflorist.se EuroFlorist är en blomsterförmedlare som levererar miljontals blommorsterbud, receptionsblommor, presenter och begravningsbinderier över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var en av pionjärerna med blomsterbud på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med 9.000 direktanslutna blomsterbutiker i Danmark, Frankrike, Holland, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes genom partnerskap med 54.000 professionella blomsterbutiker.