EuroFlorist stärker sin roll på den tyska marknaden: Förvärvar Blumenonline.de

EuroFlorist – marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa – har förvärvat den tyska webbportalen Blumenonline.de och blir därmed Tysklands näst största blomsterförmedlingsnätverk.

Sammanslagningen med BlumenOnline är det senaste steget i EuroFlorists europeiska tillväxt och innebär att nätverket förstärks med ytterligare 3900 professionella florister – vilket i sin tur leder till att EuroFlorist blir Tysklands näst största blomsterförmedlingsnätverk.

"Vi är övertygade om att de florister som tillhör Blumen Online kommer att ställa sig positiva till vår nytänkande marknadspositionering och vårt centraliserade ordersystem”, säger Lars Höglund, CEO EuroFlorist Group.

Snabbare, enklare, effektivare

Blommor har sedan länge varit det första valet för att bygga och vårda såväl privata som företagsrelationer, och EuroFlorist har som ambition att bli det naturliga och pålitliga valet för blomsterförmedling – lokalt såväl som globalt.

“Vi arbetar ständigt med att effektivisera vårt nätverk, men det är samtidigt viktigt att våra florister känner att de har frihet – och vårt stöd – när de bygger upp sina lokala butiker. Vår snabba tillväxt innebär även att vi skapar en allt mer fördelaktig situation för våra florister; vi får en bättre räckvidd samtidig som vi håller nere kostnaderna”, avslutar Lars Höglund.

För ytterligare information vänligen kontakta Lars Höglund, CEO EuroFlorist Group.

Telefon: +46 (0)733 632 232

E-post: lars.hoglund@euroflorist.com

EuroFlorist Sverige AB

Eddagatan 4

Om EuroFlorist

EuroFlorist är en blomsterförmedlare som levererar miljontals blomsterbud, receptionsblommor, presenter och begravningsbinderier över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var först med blomsterbud i Sverige på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med verksamhet i tio länder.

EuroFlorist har 9,700 direktanslutna blomsterbutiker i Belgien, Danmark, Frankrike, Holland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes i partnerskap med 54,000 professionella blomsterbutiker genom det internationella nätverket Teleflor International.