Kraftig ökning av blomsterbud på nätet för EuroFlorist

EuroFlorist blomsterbud på nätet ökade med 57% under februari. Den största ökningen var på Alla Hjärtans Dag då 70% fler än ifjol skickade blommor via nätet. Ökningen beror på lyckad marknadsföring och utveckling av hemsidan. EuroFlorist blomsterleveranser ökade med över 30% under februari jämfört med samma månad ifjol. Blomsterbud beställda i blomsterbutiker ökade något (+2,5%) medan blomsterbud på nätet ökade kraftigt med 57%. - Vi är inne i en spännande utveckling där våra anslutna blomsterbutiker ökar sin försäljning av blomsterbud samtidigt som försäljningen på nätet ökar kraftigt säger Magnus Äng VD för EuroFlorist Sverige AB. Alla Hjärtans Dag på nätet ökade med 70% Februari är en av årets viktigaste månader för blomsterbranschen eftersom blommor är en av de populäraste gåvorna på Alla Hjärtans Dag. I år beställdes 70% fler blomsterbud på nätet för leverans på Alla Hjärtans Dag jämfört med ifjol. - Den kraftiga ökningen av blomsterbud på Alla Hjärtans Dag beror främst på tre faktorer, vi har en hög kundlojalitet, vår marknadsföring mot nya kunder har lyckats väl och vår tekniska utveckling av hemsidan har gjort det enklare att beställa säger Magnus Äng. ________________________________________________________________________________ För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Äng, VD EuroFlorist Sverige AB, Tlf: 0733-636309 E-post: magnus.ang@euroflorist.se, Hemsida: www.euroflorist.se/press.aspx EuroFlorist levererar miljontals blommorsterbud och presenter över större delen av världen. Företaget grundades i Malmö 1982, var en av pionjärerna med blomsterbud på Internet 1995 och är idag ett Europeiskt företag med 9.500 direktanslutna blomsterbutiker i Danmark, Frankrike, Holland, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike. Resten av världen ombesörjes genom partnerskap med 54.000 professionella blomsterbutiker.