Laszlo Varga ny VD på Euroflorist

Det Malmöbaserade blomsterförmedlingsföretaget Euroflorists VD Jesper Kärrbrink övergår enligt eget önskemål till en ny roll som arbetande vice ordförande. Jesper kommer i den nya rollen bl.a. att ha särskilt fokus på bolagets B2B-satsningar samt förvärv.

Bolagets styrelse har samtidigt utsett Laszlo Varga 34 år till ny VD, med tillträde i september 2015. Laszlo Varga kommer närmast från tjänsten som COO på Euroflorist med ansvar för bolagets e-handel, vilken representerar 60% av verksamheten. Laszlo har arbetat på Euroflorist sedan 2009.

- Jesper kom in i styrelsen för Euroflorist 2008 och tillträdde som VD 2011. Under Jespers tid som VD har bolaget haft en stark utveckling där online kraftigt ökat i betydelse och Euroflorist förstärkt sin position som den ledande aktören i Europa i sin bransch. Jesper kommer i sin nya roll som arbetande vice ordförande fortsätta att stötta bolagets utveckling, vilket vi är mycket glada för.

Samtidigt är vi också väldigt glada att kunna lyfta fram en av företagets egna talanger och utnämna Laszlo Varga till VD för Euroflorist. Laszlo har omfattande erfarenhet inom e-handel och är en duktig ledare, säger Harold Kaiser, styrelseordförande i Euroflorist.

- Efter sex år på Euroflorist brinner jag mer än någonsin för bolaget och ser fram emot att ta bolaget vidare tillsammans med mina kollegor. Jag är mycket stolt och glad över att få ta över stafettpinnen från Jesper - som även varit min mentor de senaste åren - och fortsätta utvecklingsarbetet, säger Laszlo Varga.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans gör vi det enkelt för dig att göra någon annan glad genom att skicka blommor. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995. Idag finns verksamheten i Belgien, Danmark, Frankrike, Holland, Irland, Luxemburg, Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Österrike och Polen.