Skicka en blomma – skänk en get

Nu kan du skicka en vacker julblomma till familj och vänner och samtidigt skänka en livsviktig gåva till en barnfamilj i Zambia. Den här julen har Euroflorist tagit fram en alldeles speciell julgåva tillsammans med Barnfonden.

Julgåvan består av en vacker amaryllis och en get. Blomman, som finns i tre olika prisklasser, levereras som vanligt av en florist tillsammans med ett gåvobevis från Barnfonden. Av priset går 350 kr oavkortat till Barnfonden som skänker en get till en barnfamilj i Zambia.

Vi är mycket glada för vårt nya samarbete med Euroflorist eftersom det ger fler människor möjlighet att hjälpa barn runt om i världen, säger Malou Bratt, ansvarig för företagssamarbeten på Barnfonden.

Getmjölken ger barnen viktig näring och killingarna kan så småningom säljas på den lokala marknaden, vilket ger familjen en inkomst till mat, mediciner och skolavgifter. Den första killingen lämnas vidare till en annan familj i byn. På så vis blir det en gåva som många familjer får glädje av.

- Vårt mål är att göra det enkelt för våra kunder att göra någon glad genom att skicka blommor. Genom det här samarbetet kan vi sprida glädjen till ännu fler samtidigt som vi gör väldigt konkret nytta, säger Anette Konar Riple, marknadsdirektör på Euroflorist.

Julgåvan heter ”En GOD jul”.
Du beställer den enkelt i Euroflorists webbutik, klicka här.

Om Euroflorist
Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans gör vi det enkelt för dig att göra någon glad genom att skicka blommor. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995. Idag finns verksamheten i Belgien, Danmark, England, Frankrike, Holland, Irland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike.

• Design

• barnfonden