Skicka en julblomma för att bekämpa ensamheten

Med EuroFlorists julblommor till förmån för Röda Korset kan du önska en riktigt God Jul och samtidigt bidra till att minska den ofrivilliga ensamhet som många drabbas av.

Till jul har EuroFlorist tagit fram tre vackra jularrangemang som säljs till förmån för Röda Korsets arbete. 10 procent av värdet går oavkortat till Röda Korsets arbete med att bekämpa ofrivillig ensamhet och utanförskap i vårt land.

Röda Korset arbetar med kampanjen "Aldrig ensam" för att inkludera ännu fler i den gemenskap som många får glädjen att uppleva under julen. Och det gäller inte bara under juletid, Röda Korset bekämpar den ofrivilliga ensamheten året om.

- I juletid känns det extra viktigt att tänka på de som inte får uppleva helgen i gemenskap med andra. Vi är glada att vi genom samarbetet med Röda Korset kan erbjuda den här möjligheten att glädja någon med blommor och samtidigt bidra till att minska utanförskapet, säger Anette Konar-Riple, marknadschef på EuroFlorist.

Om EuroFlorist

EuroFlorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet  eller någon annanstans i världen.

EuroFlorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på nätet 1995.