Skicka julblommor och skänk en gris

Euroflorist fortsätter sitt fina samarbete med Barnfonden. Till julen erbjuder vi två olika alternativ för den som vill glädja någon och samtidigt bidra till Barnfondens viktiga arbete. När du skickar en vacker amaryllis kan du även välja att skänka en gris eller get till en behövande familj.

Årets nyhet är att du kan skänka en en gris till en familj i Kenya. Och det är inte bara grisen som gör nytta. Genom Barnfondens projekt får familjen också utbildning i uppfödning, skötsel och småskaligt företagande. Den första kultingen skänks vidare till en grannfamilj, så att fler får ta del av gåvan.

- Vi har märkt att många uppskattar möjligheten att skänka något konkret, istället för en summa pengar, berättar Anette Konar Riple, marknadsdirektör på Euroflorist.

Under förra julen skänkte Euroflorist tillsammans med sina kunder nära 200 getter till lika många behövande familjer. En siffra som företaget räknar med att överträffa ordentligt i år.

- Till julen är det många som tänker extra på de som inte har det lika bra som vi. Vi är mycket glada att kunna erbjuda den här möjligheten att skänka dubbel glädje, tack vare Barnfondens viktiga arbete, säger Anette Konar Riple.

Julgåvan med grisen heter ”En GLAD jul”.
Du beställer den enkelt i Euroflorists webbutik, klicka här.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans gör vi det enkelt för dig att göra någon glad genom att skicka blommor. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist har en lång och gedigen erfarenhet av att förmedla hälsningar med hjälp av blommor. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blomsterbud på internet 1995. Idag finns verksamheten i Belgien, Danmark, England, Frankrike, Holland, Irland, Luxemburg, Norge, Polen, Sverige, Tyskland och Österrike.

• barnfonden