Bästa biluthyrare 2014: Europcar!

”Business Travel Award – Customer’s Choice  2014” som bästa biluthyrare.

Europcar fick i måndags kväll utmärkelsen ”Business Travel Award – Customer’s Choice 2014” som bästa biluthyrare. Business Travel Award delades igår kväll ut för åttonde året i rad vid en högtidlig ceremoni i Stockholm. Bakom utmärkelsen står Resegeometri tillsammans med SBTA och Travel News. Utmärkelsen baseras på en undersökning bland nära 7 000 beslutsfattare och affärsresenärer på nordiska företag och organisationer. Basen för den här utnämningen är 2 600 på svenska företag.

Det är kundernas kundnöjdhetsbedömningar är grunden till utmärkelsen och Europcar sticker ut bland annat på imageparametrarna “Pålitlighet” och ”Produkt-/serviceutbud”.

Vi är väldigt glada och så stolta! Varmt tack till alla våra medarbetare som gör våra kunder nöjda och tack alla kunder som har gett oss så fina omdömen att det räckte till att bli bästa biluthyrare. Det är så inspirerande, säger Peter Steiner, försäljningschef på Europcar.

För ytterligare information kontakta:
Lena Wickström, marknadschef Europcar, tfn: 08-120 748 16, e-post: lena.wickstrom@europcar.se

• Transport

• europcar
  • business travel award
  • bästa biluthyrare
  • hyrbil
  • biluthyrning

Kort om Europcar
Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 3 500 stationer och 195 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. För mer information, besök www.europcar.se och www.europcar.com

Cathrin Idén

Presskontakt Chief Commercial Officer Sälj, Marknad, IT, Projekt 070 -168 66 05