Europcar levererar Din utvalda bil, När du vill ha den och Dit du vill ha den!

"I rådande tider känns det extra bra att kunna leverera hyrbilen tryggt och säkert hem till de kunder som önskar -säger Björn Hedlund Regionchef på Europcar"
I måndags hyrde en av våra stationer i Stockholm ut en Volkswagen e-Golf på korttidsleasing till en dam i sina bästa år.
Vid leveransen saniterades bilen ytterligare en gång som en säkerhetsåtgärd innan kunden fick mottaga nyckeln. I samband med hemleveransen fick kunden även en genomgång av hur en e-Golf fungerar, framförallt när det gäller laddning.
Kunden hälsar att hon nu kan ta sig tryggt och säkert till golfbanan med sin VW e-Golf under sommaren.

• Växthuseffekten

• hållbarmobilitet
  • e-mobilitet
  • hållbarhet

Vi tror att vägen till hållbar mobilitet nås genom ökad elektrifiering, ökad delning och att erbjuda fordon matchade för ditt aktuella behov. Denna vision återspeglas i våra flexibla mobilitetslösningar. Oavsett ditt behov är timmar eller år – ifall du finns i storstad eller landsbygd – så vill vi utmana gamla tankesätt och ge ett flexiblare och hållbarare alternativ till det traditionella bilägandet. Vi är en stor aktör i Europa och i Sverige har vi 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.