ESET partner på Gamescom, världens största spelevent

Antivirusleverantören ESET är officiell partner till spelarna på Gamescom, världens största spelevent. Partner­skapet innefattar även ett samarbete med Schenker Notebooks, producent av gamingdatorerna XMG, som är speciellt framtagna för spelfantaster.

Eventet rullade igång igår i Köln där hundratusentals entusiaster har möjlighet att göra ESET sällskap vid ESET/XMG-båset i hall 8, på ESL-arenan. Gamescom kulminerar med tävlingen ESET Summer Masters Starcraft 2 som hålls lördagen den 18 augusti.

ESET/XMG disponerar tillsammans 200 kvadratmeter eventyta och ett 45 kvadratmeter stort podium med Full HD-sändningar från gamingevents. Under ESET Summer Masters kommer några av världens bästa e-sportare att tävla om en kontantvinst, med Starcraft 2-kommentatorn Sebastian ”HomerJ” Schenk på plats. Matcherna kommer att livestreamas över Internet.

ESET tillhandahåller utmärkta produkter för bästa möjliga spelprestanda och bibehållen säkerhet. ESET Smart Security 5 och ESET NOD32 Antivirus 5 har båda ett automatiskt Gaming Mode för att spara systemresurser, så att användaren kan koncentrera sig på spelets detaljer och vara skyddad, helt utan att bli störd. Uppdaterade säkerhets­lösningar är av yttersta vikt för att uppnå en säker spelupplevelse.

• antivirus
  • antivirusprogram
  • eset mobile security
  • nod32
  • smart security
  • säkerhetslösning
  • gamescom
  • starcraft
  • datorspel
  • gaming

Eurosecure har ensamrätt på distributionen av ESET:s säkerhetsprodukter i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Grönland och på Färöarna. Företaget är en del av Skandinavian Security Service AB. För mer information, besök www.eurosecure.com.

ESET grundades 1992 och är en global leverantör av säkerhetslösningar för både hem och arbetsplats. ESET NOD32 Antivirus är branschledande inom proaktiv detektering av skadlig kod och håller världsrekordet i antal utmärkelser från Virus Bulletin (“VB100-awards“). ESET:s mjukvaror har aldrig har missat ett enda in the wild-virus sedan testerna inleddes 1998.

ESET har högkvarter i Bratislava, Slovakien och kontor i San Diego, Buenos Aires, Prag och ett omfattande partnernätverk i 160 länder. Under 2008 öppnade ESET ett nytt forskningscenter i Krakow i Polen. ESET har rankats som ett av de snabbast växande teknikföretagen i EMEA-regionen av Deloittes Technology Fast 500.