Ekdal nära bundesligacomeback

Hamburgs Albin Ekdal närmar sig comeback efter fyra månader på skadelistan. I förra omgången satt han på bänken i hemmasegern mot Mönchengladbach. Får landslagsmittfältaren speltid i fredagens bortamatch mot Frankfurt?

Albin Ekdal var Hamburgs stora sommarvärvning men debutsäsongen har hittills varit tung för den svenska mittfältaren. I slutet av oktober skadade han en sena i foten och tvingades till operation, något som hållit honom borta från spel i nästan fyra månader. Sedan några veckor tränar Ekdal återigen med laget och satt på bänken förra helgen när Hamburg slog Oscar Wendts och Branimir Hrgotas Mönchengladbach hemma med 3-2. Rapporter från klubben säger att Ekdal är nära spel igen och kanske kommer comebacken redan på fredag kväll när HSV spelar borta mot Frankfurt.

Ett komprimerat spelschema gör annars att samtliga matcher på lördag spelas 15.30 då Eurosport 2 sänder ligaledaren Bayern München mot Darmstadt. Söndagen bjuder sedan på omgångens verkliga höjdare då trean Bayer Leverkusen möter tvåan Borussia Dortmund hemma på BayArena i ett Nordrhein-Westfalen-derby. Bundesligahelgen avslutas efter detta med Schalke 04 - Stuttgart.

Bundesliga, omgång 22, på Eurosport 2
Fredag 19 februari