Engelsk vecka i Tyskland

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 15:36 CET

Bundesliga är i ett intensivt skede och det är dags för en "engelsk vecka" med tre omgångar under en veckas tid.

Detta innebär att Bundsligas 24:e omgång spelas 1-2 mars med två matcher i morgon tisdag och sju matcher på onsdag kväll. För topplagen Bayern München och Borussia Dortmund, som båda spelar på onsdag, handlar det om att få ett bra resultat utan att göra av med för mycket krafter. Till helgen möts nämligen Bundesligas giganter i "Der Klassiker", en match vars resultat avgör hur återstoden av säsongen kommer se ut.

Bundesliga, omgång 24, på Eurosport 2
Tisdag 1 mars
20.00 Hannover 96 - Wolfsburg

Onsdag 2 mars
20.00 Bayern München - Mainz

Samtliga matcher i Bundesligas 24:e omgång livestreamas på Eurosport Player.

Andraligan, 2. Bundesliga, har också engelsk vecka och på torsdag kväll sänder Eurosport 2 St Pauli - Eintracht Braunschweig.

Kommentarer (0)