Eurosport lanserar ny VR-app

Dedikerad Eurosport-app ger fansen nytt och innovativt sportinnehåll i Virtual Reality (VR)

Under Franska mästerskapen bjuds dagliga höjdpunkter från de bästa matcherna och filmer som tar tittarna med bakom kulisserna på Grand Slam-turneringen.

Fans kommer att få uppleva världen genom ögonen på några av tennisens största stjärnor i fantastisk 360° från banorna och exklusiva spelarintervjuer.

Eurosports VR-app kan laddas ned för iOS, Android och Oculus.

Eurosport lanserar Eurosport VR, en ny Virtual Reality-app som ger fansen chansen att ta plats i centrum av sportvärlden. Eurosport VR som är klar för nedladdning under Franska mästerskapen i tennis erbjuder dagliga höjdpunkter från de bästa matcherna, inklusive dagens bästa boll, och exklusivt bakom kulisserna-material och spelarintervjuer i fantastiskt VR-format.

Under året kommer Eurosport VR att ta tittarna närmare sportupplevelserna än någonsin tidigare.

Peter Hutton, Eurosport CEO:

- Vi strävar hela tiden efter att leverera nya och innovativa lösningar så att fansen får uppleva sport i världsklass på bästa sätt. Med den moderna produktionstekniken tar Eurosports VR-app med fansen till händelsernas centrum och för dem närmare idrottsstjärnorna än någonsin tidigare.

- Reaktionerna på vår första VR video med Bode Miller var fantastiska och vi ser fram emot att låta fansen uppleva tennis i VR, en förstgångsupplevelse för många.

Eurosport VR går att ladda ned nu för iOS-, Android- och Oculus-enheter. Fansen kan se filmer via VR-glasögon, som Samsung Gear VR, eller lösningar som Google Cardboard.

Höjdpunkterna från Franska mästerskapen och det exklusiva bakom kulisserna-materialet är redan nu tillgängligt efter varje dags spel under Grand Slam-turneringen som pågår måndag 23 maj till söndag 5 juni 2016 då herrsingelfinalen spelas.

Eurosport VR följer Discoverys långa tradition av att föra samman ny teknik med kvalitativt innehåll och de bästa historierna.

För att ladda ned Eurosport VR, klicka här for iOS och här för Android.

• vr
  • eurosport vr