Följ skidstjärnornas väg till OS i Pyeongchang

Sandra Näslund, Victor Öhling Norberg och de andra stjärnorna i skicrosslandslaget är mitt inne i sin satsning inför OS i Pyeongchang i februari. Nu släpper Eurosport första avsnittet av serien Skicrosslandslaget där tittarna får följa de blågula OS-hoppen i med- och motgång.

Ett av Sveriges bästa landslag reser i februari till Pyeongchang med ädla medaljer i sikte. Skicrosslandslaget har flera starka åkare i laget, däribland vårens världsmästare Sandra Näslund och Victor Öhling Norberg som båda går för guld i OS.

Nu ger Eurosport svenska folket chansen att lära känna dem i serien Skicrosslandslaget som har premiär på Eurosport 1 och Eurosport Player ikväll klockan 20.00. Ett tv-team har följt landslaget under ett års tid och i med- och motgång vilket skapar en unik inblick i stjärnornas vardag.

- Det svenska skicrosslandslaget är ett av världens absolut bästa och innehåller flera medaljhopp inför OS i Pyeongchang. Att få följa dessa fartfantomer under uppladdningen fram till OS kommer att bli en häftig resa för alla våra tittare och passar perfekt in i OS-kanalen Eurosports utbud, säger Emir Osmanbegovic, sportchef Eurosport och Discovery Networks Sweden.

Serien har sex delar med nytt släpp varje måndag kl 20.00 på Eurosport 1. Skicrosslandslaget kommer också att kunna ses på Eurosport Player och Dplay.

- Produktionsbolaget har följt oss i över ett år nu och kommit nära hela laget. Alla strävar vi mot samma mål, att lyckas i OS i Pyeongchang, och det är kul att svenska folket kan få lära känna oss i skicrosslandslaget via Eurosport. Jag kan garantera att ingen kommer att lämnas oberörd, säger Joar Båtelson, sportchef skicross på Svenska skidförbundet.