Seger jagar vinst i CL-finalen på Eurosport

Äntligen är det dags för avgörandet i damernas Champions League när den helfranska kampen mellan Paris Saint-Germain och Lyon avgörs på Cardiff City Stadium. Lagom till finalen kommer ex-landslagsstjärnan Sara Thunebro in som gästexpertkommentator på Eurosport.

Det blir Frankrike för hela slanten när årets Womens Champions League ska avgöras på Cardiff City Stadium i Wales. Paris Saint-Germain möter Caroline Segers Lyon och i Eurosports sändning gör Sara Thunebro debut som expertkommentator tillsammans med Marcus Bühlund.

Den före detta landslagsstjärnan med 132 svenska kamper på meritistan spelade själv CL-final med Frankfurt 2012 och tror på en jämn match.

- Lagen känner varandra väldigt väl och kommer delvis att ta ut varandra. För PSG handlar det om att hålla tätt i början, får Lyon igång spelet blir de farliga. Visst är det jämna lag men jag håller Lyon som favoriter trots allt, menar Thunebro.

I Lyon spelar som bekant Caroline Seger men det är högst osäkert att svenskan tar plats på mittfältet.

- Jag hoppas att Caroline först och främst får starta, den senaste tiden har hon hamnat på bänken. Det är tufft på mittfältet med idel världsnamn, det måste man ha respekt för. Just nu ser det ut som att hon startar på bänken men förhoppningsvis kommer hon in och avgör.

För Sara blir det stormatch direkt i debuten som expertkommentator.

- Det ska bli spännande, jag har aldrig gjort något liknande tidigare! Vi får väl se efteråt om det är något som jag ska fortsätta med... (skratt).

Sändningen startar kl 20.30 på Eurosport 1 och Eurosport Player.